Webstek

5 voordelen van een folder op maat

5 voordelen van een folder op maat

Naast online visibiliteit is en blijft offline visibiliteit énorm belangrijk. Er wordt al sinds jaar en dag gebruik gemaakt van folders. Waarom? Ze maken duidelijk dat je bedrijf professioneel, betrouwbaar én kwaliteitsgericht is. Kies voor een uniek ontwerp in je eigen huisstijl, zo zal je bedrijf opvallen. In dit artikel overlopen we 5 voordelen van een folder op maat.

5 voordelen van een folder op maat

1. Betaalbaar promotiemiddel

Een klassieke folder is een betaalbaar promotiemiddel. In vergelijking met sommige dure online marketingtools krijg je in ruil een tastbaar product aan een scherpe prijs. 

Je kan een folder perfect combineren met een ander promotiemiddel. Sta je op een lokale beurs en geef je graag een goodiebag weg? Vergeet dan zeker geen folder erin te steken, zo zal je potentiële klant deze later lezen en meer te weten komen over je bedrijf. 

2. Bouw vertrouwen op 

Wanneer je potentiële klant je folder ziet en begint te lezen kan je vertrouwen opbouwen. Veel bedrijven bespreken hun doelstellingen in een folder. Deze informatie geeft je potentiële klanten een zicht op de duurzame kant van je bedrijf. 

Wanneer klanten lezen hoeveel je bedrijf om hen geeft scoor je punten, simpel. Een folder van kwalitatief materiaal geeft weer dat je een serieus bedrijf bent met een betrouwbare bedrijfsvoering. Veel klanten willen overigens bewijs zien voordat ze zaken doen met je bedrijf.

3. Informeer je (potentiële) klanten 

Met een folder kan je, door een ontwerp met flappen, je producten/diensten in de kijker zetten. Je kan er dus meer informatie in kwijt dan in een traditionele brief.

Je kan in een folder perfect de historie van je bedrijf in beeld  brengen of productprijzen vermelden die van toepassing zijn. Het is zelfs mogelijk om je klant meteen te triggeren door een kortingscode of coupon te verwerken in je folder op maat. 

4. Folders personaliseren je bedrijf 

Veel sprekers richten zich vaak op één persoon in een groot publiek. Door deze aanpak kan de spreker op een persoonlijk niveau communiceren. Deze techniek gebruik je ook bij je folder. 

Als je (potentiële) klant je folder, op een moment naar keuze, leest ontstaat er een één-op-één communicatie. Een goede, professionele folder is op een laagdrempelige manier opgesteld waardoor het lezen vlotter verloopt. Fysiek materiaal voegt een persoonlijke touch toe.

5. Je straalt autoriteit uit met een folder 

Door bedrukte promotiemiddelen te gebruiken toon je dat je wilt investeren in je klanten. Mensen verwachten een professionele folder van een betrouwbaar bedrijf.  


Een slechte folder tast hierdoor meteen de geloofwaardigheid aan. Investeer in een kwalitatieve folder om te laten zien wat het échte imago van je bedrijf is. Met een folder op maat investeer je in de toekomst.

Wil je opvallen met promotiemateriaal dat perfect aansluit bij je huisstijl? Contacteer ons en we zorgen er samen voor dat je bedrijf uniek in de kijker komt te staan!